Dystrybucja
Miesięcznik POLISH MARKET dystrybuowany jest:
- w systemie przesyłki bezpośredniej na biurko
- w prenumeracie sieci RUCH S.A.
- w prenumeracie sieci Kolporter
- w bezpośredniej prenumeracie prowadzonej przez Oficynę Wydawniczą Rynek Polski
POLISH MARKET dystrybuowany jest w trybie direct mailing, w ilości 8000 egzemplarzy. Dodatkowe numery miesięcznika prezentowane są w trakcie polskich i zagranicznych konferencji, targów oraz seminariów. Miesięcznik towarzyszy misjom gospodarczym oraz wydarzeniom specjalnym organizowanym przez Rząd Rzeczypospolitej Polski, a także jest obecny na międzynarodowych branżowych imprezach targowych. W kraju odbiorcami miesięcznika jest kadra zarządzająca – prezesi, wiceprezesi, członkowie zarządu firm reprezentujących wszystkie gałęzie i sektory gospodarki. POLISH MARKET otrzymują izby handlowe, organizacje i stowarzyszenia biznesowe, instytucje naukowe i kulturalne, a także agendy rządowe zajmujące się promocją Polski na arenie międzynarodowej.
Zagranicą miesięcznik dostarczany jest do polskich placówek dyplomatycznych, do wszystkich Wydziałów Promocji Handlu i Inwestycji polskich ambasad na całym świecie i przekazywany dalej do organizacji zainteresowanych nawiązaniem kontaktów biznesowych.
Magazyn Polish Market jest rozpowszechniany w całkowitym nakładzie 8.000 egzemplarzy. Poniżej przedstawiono podstawowy podział czytelników.
Dystrybucja
Grupy docelowe |
A |
B |
C |
D |
E |
Dotarcie całkowite
|
Kadra zarządzająca, zagraniczni biznesmani w Polsce,(dystrybucja kontrolowana – przesyłka bezpośrednia) | Ambasadorzy, attaché, Sekretarze ambasad, w Polsce (dystrybucja kontrolowana – przesyłka bezpośrednia) | Ministerstwa i Sejm RP, agencje rządowe, administracja samorządowa, Parlament i Agendy UE, Organizacje Biznesowe (dystrybucja kontrolowana – przesyłka bezpośrednia) | Ambasady polskie zagranicą, wydziały ekonomiczno-handlowe, radcy handlowi, organizacje biznesowe (przesyłka grupowa) | Potencjalni czytelnicy, prenumeratorzy, reklamodawcy, media w kraju i wybrane media zagranicą. Uczestnicy targów i konferencji (przesyłka grupowa i bezpośrednia) |
|
Charakterystyczny czytelnik w grupie A to osoba znająca język angielski, na stanowisku zarządzającym w firmie dużej lub średniej, prezes, wiceprezes, członek zarządu, dyrektor zarządzający, organizacji biznesowej. Jest to w ok. 70 procentach mężczyzna w wieku 35-55 lat, obcokrajowiec lub Polak, który często mieszkał, prowadził interesy lub uczył się zagranicą, a obecnie mieszka i pracuje w Polsce.
Charakterystyczny czytelnik w grupie B to osoba pracująca w Polsce w placówce dyplomatycznej, zawodowo zainteresowana problematyką gospodarczą i kulturalną Polski – ambasadorowie, attaché kulturalni, ds. turystyki, ds. handlu, sekretarze ambasad. Są to w ponad 80 procentach mężczyźni w wieku 35-55 lat.
Charakterystyczny czytelnik w grupie C to wybrani parlamentarzyści, członkowie komisji parlamentarnych związanych z gospodarką, prezesi organizacji biznesowych (np. Business Center Club, KIG, Pracodawcy RP, KOnfederacja Lewiatan), prezesi organizacji branżowych (np. Federacja Agencji Nieruchomości), osoby z agend rządowych zajmujące się promocją Polski na arenie międzynarodowej (PAIiIZ, Kancelaria Prezydenta RP, Kancelaria Premiera RP, Marszałkowie Sejmu i Senatu, Ministrowie), jednostki samorządu terytorialnego (prezydenci miast, marszałkowie województw).
Charakterystyczny czytelnik w grupie D to pracownicy wydziałów ekonomiczno-handlowych polskich ambasad na całym świecie. Magazyn pomaga im w tworzeniu relacji handlowych – rutynowo przekazują egzemplarze Polish Market osobom i organizacjom (np. India Trade Promotion Organization, Egyptian-Polish Businessman Association), które zwracają się do tych placówek o pomoc w nawiązaniu kontaktów biznesowych z firmami w Polsce.
Charakterystyczny czytelnik w grupie E to uczestnicy branżowych imprez targowych (np. Targi CEBIT), specjalnych wydarzeń (np. Forum Ekonomiczne w Krynicy). W tej grupie znajdują się także prenumeratorzy i reklamodawcy, którzy zamówili magazyn.